Pokémon-multimediaperheen maailmanvalloitus alkoi jo melkein 30 vuotta sitten, joten moni lapsena sarjaan tutustunut on ehtinyt tässä ajassa perustaa perheen. Nyt jälkikasvun voi totuttaa taskuhirviöihin entistäkin aiemmin!
Pokémon on lanseerannut Monpoké-nimisen sivubrändin, jonka tuotteiden kohderyhmänä ovat vauvat ja taaperot. Tuotteita koristavat tutut pokémonit entistä pehmoisempina versioina. Brändi on jo jonkin aikaa nauttinut suurta suosiota Aasian markkinoilla, mutta nyt vuorossa on länsimaisten markkinoiden valloitus. Aasiassa nähdyistä tuotteista on toistaiseksi tuotu länsimaalaisten fanien saataville vauvanvaatteita ja pienille lapsille suunnattuja kuvakirjoja ja videoita.
Scholastic-kustantamon kanssa yhteistyössä julkaistuja pahvi- ja kuvakirjoja on tällä hetkellä tarjolla neljä erilaista. Aivan perheen pienimmille suunnatussa Pokémon monpoké: Meet the Friends -pahvikirjasessa esitellään eri pokémoneja – koska kukapa nörttivanhempi ei olisi ylpeä, jos lapsen ensimmäinen sana olisi ”Eevee”. Pikachu loves -pahvikirja kuvailee asioita, joista sähköjyrsijä pitää, ja Pokémon Playtime: A Touch-and-Feel Adventure -kirja tarjoaa pehmustettuja kuvia kosketusaistin aktivoimiseksi. Hieman vanhemmille lapsille löytyy kuvakirja Pikachu’s First Friends, jossa Pikachu tutustuu seikkailuillaan muihin pokémoneihin.
Myös audiovisuaaliselta puolelta löytyy tarjontaa. Parin minuutin mittaisissa Fun Times at Monpoké Island -videoissa nähdään huopanukkeina toteutettuina esimerkiksi Pikachu, Dedenne ja Smeargle. Videosarjaa pääsee katsomaan ilmaiseksi Pokémonin viralliselta YouTube-kanavalla.
Lähde: Pokémon-yhtiön tiedote