Vuoden 2023 myydyin manga on selvinnyt. Ensi kertaa 20 vuoteen titteliä ei saanut ikonisista ja uraauurtavista shounen-sarjoistaan tunnetun Shounen Jump -lehden sarja, vaan tänä vuonna valtaistuimen perii kilpailija Kodanshan mangasarja.
Tämän mangan ovat luoneet Muneyuki Kaneshiro ja Yusuke Nomura ja sen nimi on Blue Lock. Se on myynyt huikeat 10,5 miljoonaa kappaletta mangan myyntiseurantapalvelu Oriconin mukaan. Sarja peittoaa muun muassa maailmanmaineessa kylpevät klassikot kuten One Piecen sekä Jujutsu Kaisenin. Taakse jäivät myös sellaiset suurnimikkeet kuten Oshi no Ko, Chainsaw Man, Spy x Family ja My Hero Academia.
Yksi selitys Blue Lockin nousukiitoon on sarjan yhteistyö jalkapallon maailmancupin sekä urheiluvaatemerkki Adidasin kanssa vuonna 2022.
Lähde: ScreenRant